İran’dan ABD’nin nükleer müzakere iddialarına yalanlama
İran, ABD’nin nükleer müzakere iddialarını reddederek savunma kapasitesinin pazarlık konusu olmadığını açıkladı.
İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, ABD’li yetkililerin nükleer müzakerelerin yeniden başladığı yönündeki açıklamalarını reddetti. Bekayi, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Başkanı ile herhangi bir görüşme yapılmadığını ve nükleer tesis ziyaretine dair bir anlaşma bulunmadığını belirtti.
Basın toplantısında konuşan Bekayi, İran’ın savunma ve füze kapasitesinin müzakere konusu olmadığını vurguladı. “İran’ın savunma ve füze kapasitesi kesinlikle müzakerelerin bir parçası olmadı ve hiçbir tarafla yapılacak görüşmelerde de olmayacaktır.” ifadelerini kullandı.
Açıklamada ayrıca, ABD tarafından yayımlanan genel lisansla İran petrol ürünlerinin satışına geçici olarak izin verildiği, serbest bırakılan dondurulmuş fonların kullanımına ise tamamen İran’ın karar vereceği aktarıldı. İsviçre’de yürütülen dörtlü görüşmelerin Washington’un “hakaret içerikli” tutumu nedeniyle kesildiğini söyleyen Bekayi, Avrupa ülkelerinin sorumsuz yaklaşımları sebebiyle sürecin dışında kaldığını savundu.
Bekayi, komşu ülkelerle karşılıklı güvene dayalı ve yabancı güçlerin bulunmadığı ortak bir bölgesel güvenlik mekanizması oluşturulmasından yana olduklarını da sözlerine ekledi. (İLKHA)