Bakanlıktan klima kullanımında enerji tasarrufu çağrısı
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, yaz aylarında klimaların 24 dereceye ayarlanmasının elektrik tüketimini azaltacağını, enerji verimliliğine katkı sağlayacağını ve karbon salımını düşüreceğini bildirdi.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, yaz sıcaklarında serinlerken enerjinin verimli kullanılmasının önemine dikkat çekildi.
Açıklamada, klimaların 24 dereceye sabitlenmesi halinde konfordan ödün vermeden elektrik faturalarında tasarruf sağlanabileceği, aynı zamanda karbon salımının azaltılarak çevrenin korunmasına katkı sunulabileceği belirtildi.
Bakanlık, enerji tasarrufu için klima bakımlarının düzenli olarak yaptırılmasını ve serinletilen alanlarda kapı ile pencerelerin kapalı tutulmasını tavsiye etti.
Küçük önlemlerin enerji tüketiminde önemli farklar oluşturabileceğine işaret edilen açıklamada, sürdürülebilir bir gelecek ve enerjide tam bağımsız Türkiye hedefi doğrultusunda enerji kaynaklarının verimli kullanılmasının önem taşıdığı vurgulandı.
Açıklamada, evlerde, iş yerlerinde ve günlük yaşamın her alanında alınacak basit tedbirlerle hem aile bütçesine hem de ülkenin enerji verimliliğine katkı sağlanabileceği ifade edildi. (İLKHA)